Rozhovor s Valériou Staškovou, pár hodín pred finále Eurovision Young Dancers!

Už o pár hodín začne živé vysielanie medzinárodnej tanečnej súťaže Eurovision Young Dancers! Tento rok dostalo možnosť usporiadať súťaž český Plzeň, ako Európske hlavné mesto kultúry 2015. My Vám prinášame rozhovor s Valériou Staškovou, ktorá reprezentuje Slovensko.




OGAESK- Ahoj Valéria, chcem Ti najprv zagratulovať, že si práve ty dostala šancu reprezentovať Slovensko na EYD. Ako vnímaš skutočnosť že práve ty si tá "vyvolená"?

VS- V prvom rade by som sa chcela veľmi pekne poďakovať za gratuláciu. To že reprezentujem Slovensko práve ja, si nijako veľmi nepripúšťam. Skrátka sa na mňa len usmialo šťastie, kto vie. Samozrejme si uvedomujem že na Slovensku máme množstvo tanečníkov ktorí by boli odo mňa lepší, pretože ja nie som tá najlepšia, to určite nie :)

OGAESK- Ako si sa dozvedela o súťaži a ako prebiehal celý výber?

VS- O súťaži som sa dozvedela  celkom náhodne od mojej pani profesorky. Doposial som o nej ani len nepočula a myslím že nie som jediná zo Slovenska, ktorá o tejto súťaži počula prvý krát :) Všetci poznajú spevácku Eurovíziu, ale o tejto sa nejako nehovorilo. To, ako prebiehal vyber Vám bohužial neviem presne ozrejmiť,asi by Vám na to vedeli povedať iní ľudia než ja :). Ja viem len to, že bola moja nahrávka školou posielaná na viaceré miesta s väčším počtom tanečníkov, medzi ktorými prebiehala nejaká selekcia. Ja som sa len potom dozvedela, že som bola vybraná. Naozaj sa mi ani len nesnívalo, že by to mohla byť pravda, pretože som s tým absolútne nerátala.



OGAESK- Už si niekoľko dní v Plzni. Aká je atmosféra okolo celej súťaže?

VS- Atmosféra v Plzni je úžasná. Nechce sa mi veriť, že už za pár dní odchádzam, je to naozaj neuveriteľné. Všetci sú tu veľmi milí, robia všetko preto, aby to vyzeralo čo najlepšie, naozaj odvádzajú veľký kus práce, čo je bez pochyby vidieť. Ja sa snažím byť neustále s úsmevom, podľa čoho ma tu aj všetci poznajú- to je tá, ktorá je neustále vysmiata :)

OGAESK- Rozumieš si s ostatnými súťažiacimi? Alebo sa skôr vnímate ako konkurencia? 

VS- Neviem prečo, no nemám pocit že by sme sa navzájom vnímali ako konkurencia, čo mi príde neskutočne úžasné. Viete, ja nie som typ stvorený na súťaže. Vždy mi vadila tá rivalita a konkurencia.  Naozaj sa cítim, ako keby sme sa všetci poznali roky :) Navzájom si pomáhame, je to fakt super.

OGAESK- Povedz nám teraz niečo o tanci ktorý máš pripravený.  Kto ti pomáhal s výberom a ako dlho si ho nacvičovala?

VS- Tancovať budem klasickú variáciu z baletu Esmeralda, ktorú rozhodne pozná väčšina tanečníkov, pretože je v tomto "tanečníckom" svete dosť známa. Počas svojej variácie využívam tamburínu, ktorou búcham o časti tela. Tými časťami myslím ramená, dlane, chodidlá :)
Túto variáciu som začala nacvičovať niekoľko mesiacov dozadu, pretože bola súčasťou môjho výstupu na absolventskom koncerte a bola vybraná mojou p. profesorkou Alaverdjan.
 
OGAESK- Kedy si sa začala venovať tancu? Máš už nejaké skúsenosti v medzinárodných súťažiach?
 
VS- Tancu sa venujem od útleho detstva. Keď som mala 6, začala som navštevovať Tanečnú akadémiu tanca Nela v Prešove, ktorú doteraz milujem a vždy sa tam rada zastavím. Keď som mala 10, prišla som na prijímačky do Bratislavy na Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej, kde som pravdepodobne splnila podmienky prijatia, a tak som ako 10 ročna odišla do "veľkého" mesta a začala bývať na internáte.
Ako som  už skôr spomínala, súťaže veľmi neobľubujem. Mala som možnosť byť na súťaži v Prahe a aj v poľskom Bytome, kde som prezentovala vlastnú choreografiu. Určite som sa toho veľa naučila, získala nové poznatky a nové priateľstvá :) Každopádne toto je moja prvá veľká súťaž.

OGAESK- Kto ťa na Slovensku podporuje? Rodina, priatelia...A je niekto s tebou v Plzni?

VS- Myslím si, že je neskutočne ťažké vymenovať ľudí, ktorí sú mi na Slovensku oporou, pretože ich je veľa. Neviem či by som ich všetkých zrátala :) Samozrejme, je to predovšetkým moja rodina a priatelia, ktorým vďačím za veľa a len ťažko by som sa im za to všetko vedela poďakovať. No taktiež sú tu aj ľudia, ktorých som doposiaľ nepoznala a môžem povedať že nás spojili práve vystúpenia, kde ma videli tancovať. Dostávam od nich kytice, darčeky, rôzne venovania, ktoré, si myslím nie vždy zaslúžim. No pocit je to neskutočne nádherný. No nie je to nádherné, ako tanec dokáže spájať ľudí?  :)
 
 
 
OGAESK- Pred pár dňami bolo zverejnené poradie výstupu. Ty vystupuješ ako tretia v poradí. Si rada že to "odtancuješ" hneď na začiatku a budeš si môcť vychutnať ostatné vystúpenia?
 
VS- Moje obľúbené číslo je 3. Nemohla som dostať lepšie, čiže som nadmieru spokojná a som rada, že to budem mať hneď za sebou, pretože viete, tá nervozita v zákulisí vždy len stúpa a stúpa, čiže som rada. Potom budem môcť naplno fandiť a povzbudzovať iných :)
 
OGAESK- Máš favorita z ostatných zemí?
 
VS- Myslím si že je ťažké zvoliť si jedného favorita, pretože každý jeden je svojím spôsobom výnimočný. Odlišuje sa len iným prejavom svojho tanca. Pokiaľ som počula správne, tak ostatní súťažiaci boli vybraní z národných kôl, čiže sú rozhodne tí najlepší, čo ich krajina ponúkla. No keď sa nad tým hlbšie zamyslím, tak by som si predsa len vedela vybrať dvoch, ale kto to je, to si nechám pre seba :)
 
OGAESK- Chceš niečo odkázať na Slovensko, svojím fanúšikom?
 
VS- Rozhodne by som chcela poďakovať či už fanúšikom alebo "nefanúšikom" za ich podporu, ktorú denno-denne dostávam a ktorú si naozaj nesmierne vážim. Vy asi neviete, ako ma robíte šťastnou, a tak neustále nabitou pozitívnou energiou. Za to vám z celého srdiečka Ďakujem! Posnažím sa dnešné finále odtancovať najlepšie ako viem. Nerada by som Vás sklamala, a taktiež aj samú seba a ľudí, ktorí pre mňa urobili tak veľa :)
 
S pozdravom Valéria :)
 
Ďakujeme za tvoj čas a veríme že dnes dopadne finále najlepšie ako len môže. Snáď aj niečo vyhráme.
Finále Eurovision Young Dancers môžete sledovať dnes večer naživo na RTVS 2, o 20:00
Ak chcete vyjadriť počas finále svoje myšlienky použite #youngdancers!
 
Držíme Valérii palce!
 
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára