Moja cesta do Kodane

Napriek tomu, že na Eurovision Song Contest 2014 sme opäť nemali speváckeho reprezentanta za Slovensko, fanúšikovská delegácia na mieste opäť nechýbala.



Prinášame Vám článok od Szabolcsa, jedného z fanúšikov, ktorý Vám povie o svojej príprave do Kodane, zážitkoch, ktoré zažil počas celého "eurovízneho" týždňa stráveného v Kodani a takisto Vás pozve na prvé celoslovenské stretnutie fanúšikov.

Bol to upršaný novembrový deň. Takto sa to celé začalo. 29-teho novembra predávali prvé lístky na live shows a ja som si ich kúpil hneď na obe semifinále. Lístok na finále sa mi nepodarilo zohnať, ale kúpil som si jeden na jury final. Po piatich rokoch, čo sledujem Eurovision Song Contest, to bolo prvýkrát, keď som nesedel doma vo svojej izbe pred televíziou, ale aj ja som bol jeden z 11 000 divákov, ktorí fandili priamo v aréne, presnejšie v B&W Hallerne v Kodani.

Koncom februára som sa zúčastnil na finále „A Dal“ v Budapešti. Organizovali to v malom štúdiu a samozrejme bola to oveľa skromnejšia show, ako sú medzinárodné kolá, ale užil som si to a pre mňa to bolo ako pred eurovízna párty.


Mesiace rýchlo ubehli a prišiel deň D. Tento rok som sa zúčastnil ako divák v národnom kole prvýkrát, taktiež na Eurovízii a takt to bolo aj s lietaním. Všetko prebehlo v poriadku a po menej ako 2 hodinách som už bol v meste ESC, v Kodani.



Pri prvej prechádzke mestom som stretol veľa fanúšikov oblečených napríklad za Sannu Nielsen zo Švédska alebo za Conchitu Wurst z Rakúska. Plagáty boli na každom rohu, nebol človek, kto by nevedel, že sa koná Eurovízia. Na fan mile hrávali celý deň najväčšie hity z histórie ESC a každý deň tam organizovali rôzne programy, či už koncerty, zumbu alebo karaoke.


Do bývalej lodenice sa dalo dostať autobusom alebo loďou, ktoré premávali celý deň. Ja som preferoval autobus, ktorý bol vždy plný najväčšími fanúšikmi eurovízie. Párty sa začala už tam, atmosféra nebola taká komorná, ako v normálnom autobuse, práve naopak. Ľudia spievali, tancovali a zabávali sa bez ohľadu na to, či sa poznali alebo nie.

Pred B&W Hallernou sme prešli „kontrolou“ a potom sme museli čakať na začatie show. Keď som po prvýkrát uvidel halu z vnútra, bol som trošku sklamaný. Stage bola vynikajúca a „obrovská“ ale zvyšná časť pre sediacich a pre green room boli malé, aspoň podľa môjho názoru.

O dobrú náladu sa už hodiny pred živým prenosom postaral vždy DJ a presne o 21.00 sme začuli zvučku, ktorú pozná celá Európa, hymnu EBU a show sa konečne začala.

Atmosféra za celý čas bola fantastická a ľudia vždy dali najavo svoje názory a pocity tlieskaním, tancom, spievaním, ale v niektorých prípadoch aj piskotom.

Niektoré výsledky ma prekvapili, napr. nepostúpenie niektorých krajín alebo postup všetkých krajín, ktoré doteraz vo finále neboli. Teraz, po skončení tohto ročníku som s výsledkami úplne spokojný.

Deviaty máj bude pre slovenských fanúšikov sviatkom, lebo práve v tento deň som sa zúčastnil spoločne s ďalším Slovákom Michalom na medzinárodnom stretnutí všetkých OGAE klubov (OGAE = oficiálne zoskupenie fanúšikov Eurovízie). Stretli tam ľudia z 35 krajín, ktoré sú už členmi OGAE a zvyšné krajiny, ktoré sa chceli stať členom. My sme patrili medzi zvyšné krajiny. Michal nás reprezentoval fantasticky pred ostatnými a práve preto a samozrejme vďaka nemu sme sa stali oficiálnym členom OGAE. Ďakujeme.

Som rád, že som mohol zažiť to, čo zažívajú ľudia nielen z celej Európy ale z celého sveta už 59 rokov. Stretol som nových ľudí, spoznal som novú krajinu a nové tradície. Bol to obrovský zážitok a už teraz čakám na máj 2015, keď sa stretneme vo Viedni, kde sa bude konať jubilejný 60. ročník tejto súťaže. Teším sa na to, ako aj na prvé naše OGAE stretnutie, ktoré sa bude konať vo Zvolene od štvrtého do šiesteho júla, kde radi uvidíme aj Teba!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára